automn

بهترين روش مطالعه شيمي

automnRight
social
about درباره وبلاگ
# موضوعات
#

بهترين روش مطالعه شيمي

همه چیز درباره کنکور هنر

همه چیز درباره کنکور هنر

همه چیز درباره کنکور هنر را با هم در این مقاله بررسی می کنیم. گروه آزمایشی هنر کمتر مورد توجه موسسات آموزشی کنکور قرار می گیرد و درمورد آن اطلاعات کمتری هم به داوطلبان داده می شود. این درحالیست که به دلیل ظرفیت کم اکثر رشته های هنری، رقابت در آنها بسیار فشرده است.

برای دانستن همه چیز درباره کنکور هنر با کنکور آسان است همراه باشید.



زمان و شرایط ثبت نام و شرکت در کنکور هنر

زمان ثبت نام کنکور هنر همزمان با سایر گروههای آزمایشی است. پس از اعلام سازمان سنجش، داوطلبان رشته هنر می توانند مانند سایر داوطلبان به سایت سنجش مراجعه کنند و فرمهای مربوطه را پر کنند.

تفاوت رشته هنر با بقیه رشته های کنکور در این است که داوطلبان گروههای آزمایشی تجربی، ریاضی و انسانی هم می توانند درصورت علاقه در کنکور هنر و زبان هم به عنوان گروه آزمایشی شناور شرکت کنند.

علاوه بر دارندگان دیپلم قدیم متوسطه، مدرک پیش دانشگاهی و مدرک پایه دوازدهم متوسطه فعلی، کسانی که دیپلم کارودانش و فنی و حرفه ای را دارند هم می توانند در این گروه آزمایشی ثبت نام کنند.

کسانی که مدرک کاردانی دارند اگر بخواهند در کنکور هنر شرکت کنند، نباید تعهد خدمت داشته باشند.

مدارک ثبت نام هم مثل بقیه گروهها شامل عکس اسکن شده، کد سوابق تحصیلی، مدارک نظام وظیفه برای آقایان و سایر مدارکی است که در دفترچه راهنمای سازمان سنجش نوشته شده است.

در بعضی از رشته های کنکور هنر، داوطلبان علاوه بر شرکت در کنکور کتبی و کسب حدنصاب، باید در زمان تعیین شده به سایت سنجش مراجعه و فرم شرکت در آزمون عملی را هم پر کنند. نتیجه قبولی نهایی در این رشته ها پس از محاسبه نمرات آزمونهای کتبی و عملی اعلام می شود.

همه چیز درباره کنکور هنر: رشته های کنکور هنر

این گروه آزمایشی شامل رشته های متنوعی است که برخی از آنها عبارتند از:

  • ارتباط تصویری
  • طراحی لباس
  • صنایع دستی
  • نقاشی
  • عکاسی
  • مجسمه سازی
  • طراحی صنعتی
  • مرمت آثار تاریخی
  • آهنگسازی
  • نوازندگی موسیقی جهانی
  • نوازندگی موسیقی ایرانی
  • سینما
  • ادبیات نمایشی
  • طراحی صحنه
  • فرش
  • و سایر رشته ها

همه چیز درباره کنکور هنر: دروس اختصاصی کنکور هنر

برای اطلاع از زمان ثبت نام کنکور کنکور تجربی 1403 وارد سایت شوید.

در کنکور هنر هم مانند سایر گروههای آزمایشی تغییراتی در سالهای اخیر رخ داده است. مثلا زیرگروهها حذف شده اند و از دروس عمومی در کنکور سوالی طرح نمی شود.

دروس اختصاصی هم تغییر کرده اند. از سال ۱۴۰۲ درسهای درک عمومی هنر، درک عمومی ریاضی فیزیک و خلاقیت تصویری و تجسمی درسهایی هستند که از آنها در کنکور، تست طرح می شود.

منابع کنکور هنر کدامند؟

منابع کنکور هنر گسترده تر از منابع سایر گروههای آزمایشی هستند و داوطلبان برای اینکه در این رشته، رتبه خوبی را کسب کنند باید منابع متعددی را مطالعه کنند و اطلاعات خیلی خوبی داشته باشند.

برخی از موسسات آموزشی هم کتابهای کمک درسی برای این رشته چاپ کرده اند. برای اینکه از منابع کنکور هنر مطلع شوید می توانید با مشاوران کنکور آسان است تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

کدام دانشگاهها در رشته های هنری پذیرش دانشجو دارند؟

تعدادی از دانشگاههای دولتی در دوره روزانه و نوبت دوم در برخی از رشته های هنری دانشجو می پذیرند مانند دانشگاه تهران، دانشگاه هنر، دانشگاه الزهرا، دانشگاه هنر اصفهان، دانشگاه فرهنگیان و برخی از دانشگاههای دیگر.

دانشگاه صدا و سیما هم در رشته های مرتبط با شرایط خاصی مانند مصاحبه، پذیرش دانشجو دارد.

دانشگاه آزاد و برخی از دانشگاههای غیرانتفاعی مانند دانشگاه سوره و دانشگاه پیام نور هم رشته های هنری دارند که اکثر این رشته ها به صورت پذیرش بدون کنکور یا براساس سوابق تحصیلی است.

کدام رشته ها در کنکور هنر آزمون عملی دارند؟

رشته هایی مثل آهنگسازی و موسیقی، طراحی پارچه و لباس، نقاشی، بازیگری و نمایش عروسکی و چند رشته دیگر آزمون عملی دارند. داوطلبان پس از آزمون کتبی و با اعلام سازمان سنجش می توانند در تاریخهایی که مشخص و اعلام می شود در کنکور عملی شرکت کنند.

قبل از اینکه نتیجه نهایی رشته های دارای آزمون عملی (یا نیمه متمرکز) اعلام شود، نتایج رشته های بدون آزمون عملی اعلام می شود. داوطلب می تواند در رشته بدون آزمون عملی که قبول شده است ثبت نام کند. بعد از اینکه جواب نهایی رشته نیمه متمرکز اعلام شد، درصورت قبولی می تواند از نوبت دوم یا ترم بعدی وارد رشته جدید شود و ادامه تحصیل دهد.

همه چیز درباره کنکور هنر: آزمون عملی کنکور هنر چگونه برگزار می شود؟

بعد از ثبت نام برای آزمون عملی در تاریخ اعلام شده توسط سازمان سنجش، حتما باید در روز آزمون در محلی که در کارت ورود به جلسه نوشته شده است بروید. اگر در تاریخ تعیین شده در آزمون عملی شرکت نکنید، فرصت دوباره ای به شما داده نمی شود و باید در رشته بدون آزمون عملی و یا یکی از رشته های بدون کنکور که قبول شدید ادامه تحصیل دهید.

در روز آزمون عملی با توجه به رشته انتخابی شما، پروژه های عملی به شما داده می شود که باید همانجا انجام دهید. مثلا اگر داوطلب رشته آهنگسازی یا نوازندگی هستید باید قطعات موسیقی مشخص شده توسط اساتید را بنوازید و به سوالاتشان جواب دهید یا برای رشته نقاشی و طراحی لباس، باید طرح یا کار عملی خواسته شده را بکشید و تحویل دهید.

هنگام ورود به جلسه آزمون عملی با توجه به رشته باید لوازم مورد نیاز را همراه داشته باشید؛ مثلا برای رشته طراحی لباس و نقاشی باید تخته شاسی، مداد و پاک کن، لوازم رنگ مانند مدادرنگی و ابزارهای ضروری دیگر را همراهتان ببرید.

همچنین باید مهارتهای عملی لازم را از قبل کسب کرده باشید تا بتوانید نمره خوبی بگیرید. اکثر داوطلبان از ماهها و حتی سالها قبل از شرکت در کنکور، در زمینه رشته موردنظر آموزش می بینند و مهارت کسب می کنند.

جمع بندی همه چیز درباره کنکور هنر که لازم است بدانید

همانطور که گفتیم کنکور هنر کمی متفاوت از گروههای دیگر آزمایشی است. اگر قصد دارید در رشته های کنکور هنر شرکت کنید، حتما با مشاوران باتجربه اوج یادگیری درمورد نحوه تهیه منابع درسی و مهارتهای لازم برای قبولی در آزمون عملی مشورت کنید.

برنامه ریزی برای درس خواندن هم در این رشته کمی متفاوت است. کتابهای درسی متعدد هستند و برخی از سوالات هم از منابع غیردرسی طرح می شوند.

به دلیل شناور بودن کنکور هنر، بعضی از داوطلبان هم در گروه اصلی خود مانند تجربی و ریاضی شرکت می کنند و هم در کنکور هنر. این موضوع باعث می شود زمان درس خواندنشان بین دو رشته تقسیم شود و فرصت کمتری برای تمرکز و مرور داشته باشند. اگر از رشته مورد علاقه خود مطمئن هستید، تمام وقتتان را روی همان رشته بگذارید. اگر هم هنوز نمی دانید کدام رشته اولویت شماست، حتما از مشاوران کمک بگیرید.


(0) نظر
X